Cupa Mondială din Rusia a început în trombă, iar echipele au dus deja primele lupte pe gazon. Spectacolul fotbalistic încântă și stimulează pasiuni în orice microbist. Pe lângă ceea ce se întâmplă pe teren, pe lângă sport, Cupa Mondială 2018 devine un „câmp de luptă” perfect pentru două branduri cu tradiție care vor să-și adjudece hegemonia în sport, Adidas și Nike.
Adidas sărbătorește în Rusia 20 de ani de când este partener FIFA, timp în care a „echipat” o serie de campioane mondiale. Astfel trei din ultimele cinci trofee au fost câștigate de echipe care purtau echipamente ale producătorului german. La această ediție, 12 echipe de top poartă Adidas, printre care Spania, Argentina și, bineînțeles, Germania.
Chiar dacă balanța pare să se încline clar în favoarea Adidas, Nike, brand care domină baschetul și fotbalul american vine din urmă, odată cu popularitatea din ce în ce mai mare a fotbalului în SUA. În plus, Nike a adoptat o altă strategie pentru a se impune în „sportul rege”. Astfel, în timp ce, în calitate de partener FIFA, Adidas a investit sute de milioane de Eruo în sponsorizări de-a lungul anilor pentru a avea expunere în acest sport, Nike s-a concentrat pe contracte individuale de imagine cu jucători profesioniști. Astfel, producătorul american de echipamente sportive a reușit să aibă în portofoliu 132 de fotbaliști din top 200 cei mai scumpi din lume, în timp ce Adidas are doar 59.
Lupta dintre cele două branduri „gigant” din lumea sportului este una dură, dar interesantă. Deși Adidas este încă lider de piața în fotbal, Nike este într-o ascensiune accelerată care amenință poziția nemților.
Miza acestei lupte este expunerea, dar și promovarea tehnologiilor sportive inovative pe care cele două branduri le folosesc pentru construirea de ghete de fotbal care susțin performanța.
O analiză amplă a luptei dintre cele două branduri la Cupa Mondială 2018 se regăsește în The Guardian.